Uzturēšanās stacionārā
Mēs vēlamies, lai esi klātesošs un piedalies savā veselības uzlabošanas procesā un lēmumu pieņemšanā.
Ja Tev ir kādas īpašas vajadzības, lūdzu par to mūs informē!
Tavā ārstēšanā tiks iesaistīti nepieciešamie speciālisti un atbalsta personāls. Ikviens mūsu stacionāra darbinieks, ar ko saskarsies uzturēšanās laikā slimnīcā, iepazīstinās ar sevi, kā arī būs identificējams ar ID karti, kas piesprausta pie apģērba. Ja neesi pārliecināts par personāla identitāti, lūdzu pajautā personas vārdu un amatu. Ja vēlies precizēt, kurš ir Tavs ārstējošais ārsts, pārjautā nodaļas personālam ārsta vārdu un uzvārdu.
-
Pacienta līgums, iekšējās kārtības noteikumi u.c. dokumenti
Iestājoties Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas stacionārā, Tev ir jāparaksta Pacienta līgums un, atrodoties stacionārā, jāievēro Iekšējās kārtības noteikumi.
-
Personīgās mantas, kuras ir jāņem līdzi, iestājotie stacionārā.
Stājoties stacionārā, padomā par to, kādas personīgās mantas Tev būs nepieciešamas, laika posmā, kuri pavadīsi ārstēšanās laikā. Ja Tev līdzi ir vērtīgas mantas un lielāki, nekā ikdienā nepieciešami, naudas līdzekļi, lūdzu konsultējies ar nodaļas personālu par to nodošanu uzglabāšanā.
- personu apliecinošus dokumentus: pasi vai personas apliecību
- personīgās higiēnas lietas
- ērtu un tīru apģērbu – gan dienai, gan nakts mieram
- čības
- lasāmvielu
- elektroniskās saziņas ierīces un to uzlādes rīkus
- medikamentus, kurus lieto ikdienā (par to turpmāko lietošanu informēs Tavs ārstējošais ārsts).
- bankas norēķinu karte vai skaidra nauda ikdienas tēriņiem, ja Tev tādi būs nepieciešami
- u.c
-
Ko Tu sagaidīsi, ierodoties stacionārā:
Kad ieradīsies stacionārā, vadoties pēc Tavas diagnozes, Tu tiksi novirzīts uz nodaļu, kur Tevi sagaidīs nodaļas personāls un palīdzēs Tev iekārtoties palātā.
Nodaļas personāls sniegs sekojošo informāciju:
- kāds ir nodaļas dienas režīms
- kur atrast Tev nepieciešamo informāciju
- kur glabāt savas personīgās mantas – blakus gultai būs neliels skapītis
- kā izmantot ārkārtas izsaukuma pogu, kas atrodas pie Tavas gultas
- kur atrodas labierīcības, kuras Tu vari izmantot (visas palātas ir aprīkotas ar wc un dušu)
Lai noskaidrotu informāciju par Tevi, kas ir nepieciešama laikā, kamēr uzturēsies stacionārā, nodaļas personāls Tev lūgs sniegt sekojošu informāciju:
- tavu kontaktinformāciju
- tevis norādītā tuvinieka kontaktinformāciju
- vai un kādus medikamentus Tu lieto,iestājoties stacionārā,
- vai Tev ir alerģijas, piemēram, pret kādu noteiktu pārtikas produktu vai medikamentiem.
Esi iesaistošs un droši noskaidro informāciju, kura Tev ir nepieciešama.
-
Veselības uzlabošanas un ārstēšanas process:
Lai Tavs ārstēšanās process būtu netraucēts un mierpilns, aicinām Tevi nozīmēt savu uzticības personu, kam būs pieejama ar Tavu aprūpi saistītā informācija, kurš nepieciešamības gadījumā pārstāvēs Tavu viedokli, kā arī palīdzēs informēt ģimeni un tuviniekus par Tavu veselības stāvokli un ārstēšanas procesā notiekošo, ja to būsi vēlējies.
Uzturoties stacionāra nodaļā, Tavs ārstējošais ārsts izskaidros, kā notiks ārstešanas process un kas tiks veikts, lai nodrošinātu Tev kvalitatīvu veselības aprūpes pakalpojumu :
- kādi medicīniskie izmeklējumi tiks veikti diagnozes noskaidrošanai vai precizēšanai,
- kādas būs ārstēšanas metodes, kuras tiks izmantotas atbilstoši Tavām medicīniskajām indikācijām
- iespējamos izmeklējumu un ārstēšanas riskus un ieguvums.
Noteikti uzdod jautājumus, ja vēlies saņemt skaidrojumu par kādu konkrēto ārstēšanas vai izmeklējuma metodi un to ietekmi uz veselību.
Tavā ārstēšanās laikā stacionārā, ļoti iespējams, saņemsi medikamentus. Kādi medikamenti Tev būs jauni un nezināmi. Droši noskaidro informāciju par medikamentiem, kas Tev tiek izsniegti vai ievadīti, jautā arī par iespējamām medikamentu blaknēm.
Paturi prātā trīs galvenos jautājumus, ko noteikti noskaidrot no medicīnas personāla:
- Kāds ir man izsniegto/ievadīto medikamentu nosaukums?
- Kāds ir šo medikamentu mērķis un nozīme?
- Kādas ir iespējamās blaknes šiem medikamentiem?
Noteikti informē ārstējošo personālu, ja Tev rodas nepatīkamas vai nesaprotamas sajūtas, lietojot medikamentus.
-
Personāla izsaukšana, kad Tev nepieciešama palīdzība
Medicīnas personāls Tevi apmeklēs regulāri, lai pārliecinātos par Tavu veselības stāvokli un nodrošinātu Tev nepieciešamo palīdzību.
Uzklausot un izvērtējot informāciju par Tavu pašsajūtu, Tu saņemsi nepieciešamo palīdzību, kā arī tiks veiktas izmaiņas Tavā ārstēšanas procesā, ja tādas būs nepieciešamas.
Tevis sniegtā informācija par novērotajām izmaiņām Tavā veselības stāvoklī mums ir ļoti nozīmīga, lai savlaicīgi reaģētu un veiktu preventīvas darbības.
Mūsu personāls sniegs atbildes uz Taviem jautājumiem, Tev saprotamā veidā.
Ja,uzturotie stacionārā, Tev rodas akūta nepieciešamība izsaukt medicīnas personālu, lūdzu izmanto trauksmes pogu, kas atrodas pie Tavas gultas.
- Tā paredzēta ātrai personāla izsaukšanai gadījumos, kad Tev nepieciešama palīdzība.
- Nospiežot trauksmes pogu, medicīnas personāls saņem trauksmes signālu, kas informē, ka Tev nepieciešama tūlītēja palīdzība.
- Nodaļas personāls parādīs, kā izmantot trauksmes pogu un paskaidros, kādos gadījumos to lietot.
- Ja Tev ir nepieciešama tūlītēja ārkārtas palīdzība, noteikti izmanto trauksmes pogu.
- Pogu spied, ja, Tev nepieciešama palīdzība nokļūt līdz labierīcībām, vai, piemēram, pēkšņi pasliktinājusies Tava pašsajūta.
Trauksmes poga ir paredzēta Tavai drošībai, tāpēc noteikti izmanto to, tiklīdz sajūti nepieciešamību!
-
Atbalsts sāpēm
Ja ārstēšanās laikā stacionārā izjūti sāpes, lūdzu informē par to mūsu medicīnas personālu!
Lai sniegtu Tev efektīvu palīdzību sāpju mazināšanai, būtiska ir laba sadarbība starp Tevi un ārstējošo personālu. Ja Tu izjūti nekontrolētas sāpes, mums ir svarīgi par to zināt. Lūdzu, informē par sāpēm medicīnas māsas, ārstu vai citu medicīnas personālu.
Esi drošs, ka, jautājot pēc palīdzības , mēs to uztversim ar vislielāko nopietnību un darīsim visu, lai Tev sniegtu atbilstošu palīdzību.
Lai mazinātu iespējamību, ka sāpes kļūst neciešamākas, svarīgi savlaicīgi vaicāt pēc palīdzības.
Ne vienmēr būs iespējams novērst visas sāpes, tomēr, mēs darīsim visu, lai novērstu neciešamas sāpes, kā arī padarītu Tavu ārstēšanās procesu pēc iespējas komfortablāku un palīdzētu Tev atlabt pēc iespējas drīzāk.
Ziņojot par sāpēm, centies atbildēt uz šādiem jautājumiem:
- kur Tu jūti sāpes
- cik bieži sāpes atkārtojas un cik ilgi tās izjūti
- kādas sāpes Tu izjūti – asas, krampjveida, dedzinošas, durošas, pulsējošas vai cita veida
- kas Tev padara sāpes asākas vai palīdz tās atvieglot
- kādi pretsāpju medikamenti Tev iepriekš ir vai nav palīdzējuši
- vai kādi iepriekš lietoti pretsāpju medikamenti Tev sagādājuši nevēlamas blaknes (piemēram, vemšana, izteikta miegainība, aizcietējums)
- vai šobrīd lieto kādus bezrecepšu vai homeopātiskos līdzekļus
- vai esi piedzīvojis sāpes iepriekšējās stacionēšanās epizodēs (kādas)
- vai pēdējā mēneša vai gada laikā esi lietojis pretsāpju medikamentus (kāddus)
- vai šobrīd lieto kādus recepšu medikamentus (medikamentu nosaukums, lietošanas iemesls, deva)
- vai Tev ir alerģija pret kādiem medikamentiem.
Mūsu atbalsts pret sāpēm palīdzēs Tev:
- sasniegt Tavam veselības stāvoklim atbilstošu komforta līmeni
- saņemt pretsāpju medikamentus, atbilstoši Tavām vajadzībām
- saņemt pārbaudītu sāpju mazināšanas atbalstu gan medikamentozi, gan citādi
- saņemt regulāru atgriezenisko saiti un nepieciešamo atbalstu Tavu sāpju pārvaldībai un mazināšanai
Mēs būsim kopā ar Tevi un sniegsim atbalstu 24/7