Vienotais pieraksts: +371 67000610

Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca ievieš pirmos pašapkalpošanās stendus

Lai vairotu pozitīvu pieredzi klientiem un pacientiem, kas dodas vizītē pie ārsta Rīgas Austrumu klīniskajā universitātes slimnīcā tagad tiek piedāvāta iespēja reģistrēties un samaksāt par ārsta vizīti, izmantojot pašapkalpošanās stendus. Pirmie pašapkalpošanās stendi kā sava veida pilotprojekts ir uzstādīti stacionāra “Latvijas Onkoloģijas centrs” Klientu apkalpošanas centrā, kur ikdienā ir liela pacientu plūsma un īpaši svarīgi nodrošināt gan raitu klientu/pacientu apkalpošanu, gan arī epidemioloģisko drošību, proti, nepieļaujot drūzmēšanos vai rindu veidošanos. Jau šonedēļ plānots uzstādīt pašapkalpošanās stendus arī stacionāra “Gaiļezers” Klientu apkalpošanas centrā, kur vienmēr ir bijusi lielākā klientu/pacientu plūsma.

Imants Paeglītis, Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas valdes priekšsēdētājs: “Šodien paveram jaunu lappusi mūsu slimnīcas pacientu jeb klientu apkalpošanā. Modernizējot procesus, uzlabojam Klientu apkalpošanas centru kapacitāti un mazinām rindas. Jaunieviestais pakalpojums, jeb to kopums, būtiski ietaupīs klientu laiku un padarīs ērtāku pakalpojumu saņemēju komunikāciju ar slimnīcu kā pakalpojuma sniedzēju. Tas pēc savas būtības ir mūsdienīgs klientu plūsmas vadības risinājumus, lai ikviens pacients varētu ātri, bez liekas gaidīšanas vai atkārtotas stāvēšanas rindā – tikt pie pakalpojuma un norēķināties par to, kā arī izmantot jebkuras citas funkcionālās iespējas, ko nodrošinās jaunie pašapkalpošanās stendi.”

Agrita Junkere, Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas Klientu vadības direktore: “Pašapkalpošanās stendi ir funkcionāli vienkārši un ērti lietojami. Ja iepriekš ir veikts pieraksts, droši var izmēģināt pašapkalpošanās stenda iespējas, kas ietaupīs laiku. Lai reģistrētos konkrētam pakalpojumam, piemēram, vizītei pie ārsta – ir nepieciešama LR pase vai ID karte, kas būs jānoskenē, lai Jūs identificētu. Savukārt, ja būs jāveic maksājums, varēsiet to veikt ar bankas karti. Ja tiek izmantota apdrošināšanas polise, tā tiks ņemta vērā, veicot aprēķinu. Procesa noslēgumā pacientam/klientam tiek izdots reģistrācijas kārtas numurs, kurā ir informācija – kā sauc ārstu (vārds, uzvārds) un uz kuru kabinetu jādodas.

Esam gandarīti, ka ne tikai tehnoloģijas brīvi pārvaldošie klienti ļoti labprāt izmēģina un izmanto mūsu piedāvātās pašapkalpošanās iespējas, bet arī seniori veiksmīgi tiek galā ar šo reģistrācijas procesu. Pilotprojekta pirmajā nedēļā jau gandrīz 200 klienti reģistrējās vizītei pie ārsta patstāvīgi. Vēlētos aicināt – nebaidīties un pamēģināt – reģistrēties pašam. Visticamāk – Jums tas izdosies! Apgūstot jaunas prasmes – varam tikai iegūt, piemēram – vairāk laika.”

Pašapkalpošanās stenda displejā pēc veiksmīgas reģistrācijas būs atainots – kā nokļūt līdz ārsta kabinetam. Vienlaikus, pašapkalpošanās stends izdrukās samaksas kvīti jeb čeku. Vēl viena priekšrocība, pirms pakalpojuma apmaksas tiek piedāvāta iespēja reģistrēt arī veselības apdrošināšanas polises datus, kas attiecīgi tiek ņemti vērā norēķinoties par pakalpojumu. Ja klients pirmoreiz ir atnācis vizītē pie ārsta, tad pašapkalpošanās stendā var aizpildīt “Pacientu piekrišanas anketu”, kas sastāv no 4 definēto piekrišanas izvēļu punktiem un noteikt, piemēram, ka turpmāk slimnīca uz norādīto privāto e-pastu nosūtīs klientam “e-kvīti” par veikto ārstniecības pakalpojumu apmaksu, tādējādi varēs nesatraukties par čeka nozaudēšanu.

Tāpat, ja klients ir veicis priekšapmaksu par pakalpojumu e-vidē, piemēram – veicot pierakstu, viņam atliek tikai apstiprināt savu ierašanos, autorizējoties. Pašapkalpošanās stends – identificē klientu, apstiprina tā ierašanos, piešķir rindas vadības numuriņu un novirza klientu uz pakalpojuma saņemšanas vietu. Proti, elektroniski veikta priekšapmaksa ļauj nokļūt līdz ārsta kabinetam vēl raitāk.

Jauno pašapkalpošanās stendu funkcionālās iespējas nākotnē tiks paplašinātas, ieviešot/piedāvājot klientiem, piemēram, Dienas stacionāru rēķinu apmaksu vai piemēram, Laboratorijas pakalpojumu pašapkalpošanās iespēju. Plānots, ka līdz šī gada beigām pašapkalpošanās stendi tiks uzstādīti visos Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas Klientu apkalpošanas centros.