Ierašanās un reģistrēšanās vizītei, izmeklējumam!
- Uz vizīti vai izmeklējumu ierodies vismaz 20 minūtes pirms noteiktā laika.
- Ierodoties mūsu slimnīcā, lūdzu atstāj virsdrēbes garderobē. Pie katras ieejas klientu ērtībām, ir izveidota garderobe un Klientu apkalpošanas centrs.
- Dodies uz pašapkalpošanās stendu reģistrēties vizītei un norēķināties par gaidāmo vizīti.
- Ja esi ieradies uz izmeklējumu vai nevēlies izmantot pašreģistrēšanās iespēju vizītei, tad spied pogu “Reģistrēties” rindu vadības printerī. Klientu apkalpošanas speciālists Tevi apkalpos.
- Tālāk dodies uz kabinetu, kuru Tev ir norādījis klientu apkalpošanas speciālists reģistrācijas brīdī vai rindu vadības numuriņā izdrukājis pašapkalpošanās stends, ja veici pašreģistrēšanos.
- Pie pakalpojuma kabineta apsēdies un gaidi, kad Tevi uzaicinās ienākt. Neuztraucies, ārsts kabinetā rindu vadības sistēmā redz, ka esi ieradies.
Uzturēšanās slimnīcā
Mūsu vērtības ir :
SADARBĪBA CIEŅPILNA ATTIEKSME IECIETĪBA VIENKĀRŠA, SAPROTAMA KOMUNIKĀCIJA
Komunikācija ar slimnīcas personālu
Lai mūsu komanda varētu Tev sniegt labāko iespējamo aprūpi, ļoti būtiska ir laba komunikācija starp Tevi un Tavu aprūpes personālu. Mēs vēlamies, lai esi klātesošs un piedalies savā veselības aprūpē un lēmumu pieņemšanā. Ja Tev ir kādas īpašas nepieciešamības, lūdzu par to mūs informē!
Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca ir lielākā daudzprofilu ārstniecības iestāde Latvijā, kas nodrošina vispusīgu diagnostiku un ārstēšanu pacientiem, kā arī veic zinātniski pētniecisko darbu un attīstīta inovācijas, nodrošina jauno speciālistu apmācību un īsteno pasākumus sabiedrības izglītošanai un veselības veicināšanai. Apmācīt un izglītot medicīnas studentus ir daļa no mūsu slimnīcas misijas. Iespējams, ka līdz ar Tavu ārstu pie Tevis ieradīsies arī medicīnas studenti. Tas dos iespēju topošajiem speciālistiem apgūt ārsta profesijai nepieciešamās prasmes un gūt izpratni par augsta līmeņa veselības aprūpes pakalpojuma nodrošināšanu. Ja kādu iemeslu dēļ nevēlies medicīnas studentu klātbūtni, lūdzu informē par to ārstējošo personālu, un Tava prasība tiks ņemta vērā un respektēta.
Tavā ārstēšanā tiks iesaistīta liels skaits ārstējošā un atbalsta personāla. Ikviens mūsu slimnīcas darbinieks ar ko saskarsies uzturēšanās laikā slimnīcā, ar sevi iepazīstinās, kā arī būs identificējams ar ID karti, kas piesprausta pie apģērba. Ja neesi pārliecināts par personāla identitāti, lūdzu pajautā personas vārdu un amatu. Ja neesi pārliecināts, kas ir Tavs ārstējošais ārsts, pārjautā slimnīcas personālam sava ārsta vārdu un uzvārdu.
Uzdod mums jautājumus
Tavas aprūpes gaitā medicīnas personāls Tevi informēs par Tavu veselības stāvokli, par plānotajiem izmeklējumiem un Tavu ārstēšanās plānu un norisi. Mēs vēlamies, lai esi informēts par notiekošo un sagaidāmo.
Mūsu mērķis ir nodrošināt Tevi ar visu nepieciešamo informāciju, lai palīdzētu Tev izprast savu veselības stāvokli, kā arī būt līdzestīgam un aktīvi piedalīties savā ārstēšanas procesā. Nekautrējies mums uzdot jautājumus par savu veselības stāvokli un ārstēšanos. Tas palīdzēs Tev pieņemt informētus lēmumus un veiksmīgāk izveseļoties.
Atrodoties slimnīcā, Tu saņemsi lielu daudzumu informācijas, kas, iespējams, uzreiz nebūs saprotama. Ir iespējams, ka var gadīties daļu sacītā aizmirst, tāpēc, iedrošinām pierakstīt Tev sniegto informāciju. Ja ārstēšanās gaitā Tev rodas kādi jautājumi, uzraksti tos uz papīra vai savā viedierīcē, lai nākamreiz, satiekot savu aprūpes personālu, vari tos pajautāt.
Atceries, ka Tev ir jābūt informētam par izmeklējumiem un manipulācijām, kas Tev ir ieplānotas. Pirms piekrīti manipulācijai, pārliecinies, ka esi pietiekami informēts par procedūru un tās paredzēto norisi.
Nozīmē savu pārstāvi
Lai Tavu ārstēšanās process būtu mierīgāks, mēs Tevi aicinām nozīmēt savu uzticības personu, kam būs pieejama ar Tavu aprūpi saistītā informācija, kas nepieciešamības gadījumā pārstāvēs Tavu viedokli, kā arī palīdzēs informēt Tavu ģimeni un tuviniekus par Tavu veselības stāvokli un notiekošo, ja to būsi vēlējies.
Tevis uzrunāšana
Lūdzu informē mūsu personālu par formātu kādā Tu vēlies būt uzrunāts (piemēram vārdā vai uzvārdā, saīsinātā vārdā vai kā citādi).Ik reizi, ienākot palātā, medicīnas personāls pārliecināsies par Tavu identitāti, pajautājot Tavu vārdu un uzvārdu. Ļoti iespējams, ka Tev vairākkārtīgi vaicāsim Tavu vārdu un uzvārdu. Tas tiek darīts, lai nodrošinātu Tavu drošību un pārliecinātos par Tavu identitāti. Pirms medikamentu ievadīšanas vai izsniegšanas, tāpat kā pirms izmeklējumu un manipulāciju veikšanas, medicīnas personāls pārbaudīs Tavu identifikācijas aproci.
Trauksmes poga
Pie savas gultas Tu atradīsi trauksmes pogu. Tā paredzēta ātrai personāla izsaukšanai gadījumiem, kad Tev nepieciešama palīdzība. Nospiežot trauksmes pogu, medicīnas personāls saņem trauksmes signālu, kas informē, ka Tev nepieciešama tūlītēja palīdzība. Tev iekārtojoties palātā, personāls parādīs, kā izmantot trauksmes pogu un kādos gadījumos to lietot.
Personāla izsaukšana, kad Tev nepieciešama palīdzība
Medicīnas personāls Tevi apmeklēs regulāri, lai pārliecinātos par Tavu veselības stāvokli un nodrošinātu Tev nepieciešamo palīdzību. Tavas raizes tiks uzklausītas un Tu saņemsi palīdzību savām nepieciešamībām. Mūsu personāls sniegs atbildes uz Taviem jautājumiem Tev saprotamā veidā.
Ja Tev ir nepieciešama tūlītēja ārkārtas palīdzība, izmanto trauksmes pogu, kas atrodas pie Tavas gultas. Pogu spied, ja, Tev nepieciešama palīdzība nokļūt līdz labierīcībām, vai, piemēram, pēkšņi pasliktinājusies Tava pašsajūta.
Atbalsts sāpēm
Ja savā ārstēšanās laikā izjūti sāpes, lūdzu informē par to mūsu medicīnas personālu! Lai sniegtu Tev efektīvu palīdzību sāpju mazināšanai, būtiska ir laba sadarbība starp Tevi un ārstējošo personālu. Ja Tu izjūti nekontrolētas sāpes, mums ir svarīgi par to zināt. Lūdzu informē par sāpēm medicīnas māsas, ārstu vai citu medicīnas personālu.
Esi drošs, ka, jautājot pēc palīdzības sāpju mazināšanai, mēs to uztversim ar vislielāko nopietnību un darīsim visu, lai Tev sniegtu atbilstošu palīdzību. Lai mazinātu iespējamību, ka sāpes kļūst neciešamākas, svarīgi savlaicīgi vaicāt pēc palīdzības.
Diemžēl, atkarībā no Tava veselības stāvokļa ir iespējams, ka savā ārstēšanās gaitā jutīsi sāpes. Ne vienmēr būs iespējams novērst visas sāpes, tomēr, mēs darīsim visu, lai sniegtu Tev drošu atbalstu sāpēm, kā arī padarītu Tavu ārstēšanās procesu pēc iespējas komfortablāku un palīdzētu Tev atlabt pēc iespējas drīzāk.
Ziņojot par sāpēm, pastāsti
- kur Tu jūti sāpes, cik bieži sāpes atkārtojas un cik ilgi tās izjūti
- kādas sāpes Tu izjūti – asas, krampjveida, dedzinošas, durošas, pulsējošas vai cita veida
- kas Tev padara sāpes asākas vai palīdz tās atvieglot
- kādi pretsāpju medikamenti Tev iepriekš ir vai nav palīdzējuši
- ja kādi iepriekš lietoti pretsāpju medikamenti Tev sagādājuši nevēlamas blaknes (piemēram, vemšana, izteikta miegainība, aizcietējums)
- ja pašlaik lieto kādus bezrecepšu vai homeopātiskos līdzekļus
- ja esi piedzīvojis sāpes iepriekšējās hospitalizācijas epizodēs (kāda veida)
- ja pēdējā mēneša un gada laikā esi lietojis pretsāpju medikamentus (kāda veida)
- ja pašlaik lieto kādus recepšu medikamentus (medikamentu nosaukums, lietošanas iemesls, deva)
- ja Tev ir alerģija pret kādiem medikamentiem
Mūsu atbalsts sāpēm palīdzēs Tev
- sasniegt Tavam veselības stāvoklim atbilstošu komforta līmeni
- saņemt pretsāpju medikamentus atbilstoši Tavām vajadzībām
- saņemt pārbaudītu sāpju mazināšanas atbalstu gan medikamentozi, gan citādi
- saņemt regulāru atgriezenisko saiti un nepieciešamo atbalstu Tavu sāpju pārvaldībai un mazināšanai
Pēc izrakstīšanās no slimnīcas
- sazinies ar medicīnas personālu, ja piedzīvo neparedzētas blaknes vai diskomfortu Tev izrakstīto pretsāpju līdzekļu iespaidā
- sazinies, ja pretsāpju medikamenti pārstāj darboties
- sazinies, lai noskaidrotu kādus medikamentus drīksti vai nedrīksti lietot kopā ar Tev izrakstītajiem pretsāpju medikamentiem (īpaši pievērs uzmanību bezrecepšu medikamentiem)
Medikamenti
Tavā ārstēšanās laikā slimnīcas stacionārā, ļoti iespējams, ka saņemsi medikamentus. Kādi medikamenti Tev būs jauni un nezināmi. Droši uzdod sev interesējošos jautājumus par medikamentiem, kas Tev tiek izsniegti vai ievadīti. Nekautrējies jautāt arī par iespējamām medikamentu blaknēm.
Paturi prātā trīs galvenos jautājumus, ko noteikti noskaidrot no medicīnas personāla:
- Kāds ir man izsniegto/ievadīto medikamentu nosaukums?
- Kāds ir šo medikamentu mērķis un nozīme?
- Kādas ir iespējamās blaknes šiem medikamentiem?
Lūdzu uzrunā ārstējošo personālu, ja Tev ir papildus jautājumi par Tev sniegtajiem medikamentiem.
Slimnīcas vide
Klusums un naktsmiers
Lielākā daļa mūsu slimnīcas palātu ir paredzēta vairākiem pacientiem, tāpēc ļoti iespējams, ka Tev nāksies dalīt palātu ar istabas biedriem. Lai nodrošinātu Tavu privātumu, starp katru gultu ir uzstādīti aizkari. Dienas laikā aizkari, visticamāk, būs atvērti, bet tos vari pieprasīt aizvērt, kad pie Tevis palātā ierodas Tavs ārstējošais ārsts.
Slimnīcā darbs notiek nepārtraukti, tāpēc iespējams, ka nodaļā būs troksnis un pilnīgs klusums nebūs iespējams. Mēs rūpējamies, lai nodrošinātu Tev pēc iespējas labāku naktsmieru un minimizētu trokšņu līmeni nakts sutndās, tomēr ņem vērā, ka slimnīcas vidē naktsmiers un klusums var nebūt pilnvērtīgs. Ja palātā ir pārāk liels troksnis, lūdzu ziņo par to nodaļas personālam un mēs centīsimies pēc iespējas Tev nodrošināt mieru un klusumu.
Ja palātā atrodies kopā ar citiem pacientiem, mēs lūdzam cienīt apkārtējos un klausoties mūziku, vai skatoties TV, izmantot austiņas. Atgādini saviem tuviniekiem, kas ieradušies Tevi apciemot, uzvesties klusu un sarunāties tā, lai pēc iespējas netraucētu palātas biedriem, kas iespējams iemiguši. Vēlās nakts stundās lūdzu neizmanto telefonu sarunām. Mēs rūpējamies, lai ikviens pacients gūtu nepieciešamo mieru un atpūtu, un pateicamies, ka palīdzi mums nodrošināt klusumu un naktsmieru, kas Tev un pārējiem pacientiem palīdz veicināt drīzu atlabšanu.
Mēs mēģināsim Tevi nakts stundās netraucēt, tomēr, lai pārliecinātos, ka ar Tevi viss ir kārtībā, ir iespējams, ka kādā brīdī vari tikt pamodināts, asinsspiediena, temperatūras mērīšanai vai medikamentu ievadīšanaiAktīvais darbs nodaļās sākas agri, tāpēc var gadīties, ka tiksi pamodināts agri no rīta, lai personāls var veikt nepieciešamās analīzes un tās laicīgi nogādāt Tavam ārstējošajam ārstam. Tas nodrošinās laicīgu tālākā ārstēšanās plāna pielāgošanu, ja tas būs nepieciešams, un ļaus pārliecināties par Tavu veselības stāvokli pirms operācijām un manipulācijām.
Vides tīrība
Vides tīrība ir būtiska, lai nodrošinātu Tavu drošību ārstēšanās laikā. Medicīnas personāls vienmēr nomazgās rokas pēc katra pacienta apmeklējuma un manipulāciju veikšanas. Droši vaicā personālam, kas Tevi apmeklē, vai viņi ir nomazgājuši rokas. Telpu tīrība (tava palāta un labierīcības) ir būtiska pacientiem drošai videi ārstniecības iestādē. Palātas un labierīcību uzkopšana notiks regulāri, un personāls nodrošinās, lai Tev ir pieejama tīra gultasveļa. Ja pamani nepieciešamību pēc uzkopšanas, vai ir gadījies ko izliet, lūdzu uzrunā nodaļas personālu, lai varam veikt nepieciešamo uzkopšanu.
Slimnīcā pieejamās ērtības
Tavai ērtībai, katrā slimnīcas palātā ir pieejams ledusskapis, kurā vari uzglabāt savu pārtiku. Lūdzu ņem vērā Tava ārstējošā personāla norādījumus par iespējamiem ierobežojumiem Tavā diētā. Ja neesi pārliecināts par produktiem, ko drīksti lietot uzturā, vaicā savam ārstējošajam ārstam pēc precizējumiem.
Tavas bažas par veselības aprūpes procesu
Tavs viedoklis un atgriezeniskā saite palīdz mums uzlabot sniegto aprūpes un ārstēšanās pakalpojumu kvalitāti. Visa slimnīcas komanda ir ieinteresēta Tavā viedoklī un ieteikumos par saņemto veselības aprūpes pakalpojumu gan pēc ārstēšanās, gan arī laikā, kad atrodies pie mums slimnīcā. Mēs darīsim visu iespējamo, lai risinātu problēmsituācijas un novērstu iespējamās nepilnības.
Atvērta un savlaicīga komunikācija starp pacientiem un slimnīcas personālu palīdz operatīvi risināt problēmas un tās novērst jau pašā sākumā. Ja Tev radušās bažas vai problēmsituācija, atrodoties slimnīcā, aicinām Tevi nekavējoties uzrunāt nodaļas personālu vai nodaļas virsmāsu, vadītāju, lai varam operatīvi situāciju risināt, kā arī sniegt Tev nepieciešamo informāciju.
Ja problēma tomēr nav tikusi novērsta, vai neesi saņēmis nepieciešamo informāciju, Tev ir tiesības mums rakstīt uz aslimnica@aslimnica.lv, pievienojot iesniegumu ar problēmas aprakstu un vēlamo risinājumu. Atceries, ka iesniegumam jābūt parakstītam ar drošu elektronisko parakstu.